Tampereen Sävel selkokielellä ensikertalaiselle
Tampereen Sävel on viiden päivän mittainen laulumusiikin festivaali. Se järjestetään joka toinen vuosi, aina parittomien vuosien kesäkuussa. Tampereen Sävelessä kuullaan kuoromusiikkia ja lauluyhtyeitä Suomesta ja ulkomailta. Voit tutustua ohjelmaan ja kuunnella musiikkinäytteitä sivuiltamme (klikkaa haluamasi tilaisuuden kuvaa tai nimeä ohjelmasivulla).
Tapahtumapaikat
Tampereen Sävelen päätapahtumapaikka on Tampere-talo. Se sijaitsee Tampereen keskustan tuntumassa, vain 500 metrin päässä rautatieasemalta ja kilometrin päässä linja-autoasemalta. Tampere-taloon saavutaan Yliopistonkadulta.
Saapuessasi taloon pääovilta:
- Lipunmyyntipiste ja info ovat vasemmalla.
- Narikka, maksuton vaatenaulakko, lukittavat säilytyskaapit ja vaunuparkki ovat oikealla.
Tampere-talon konserttisaleissa on istumakatsomot. Voit valita istumapaikkasi vapaasti. Esiintymisten aikana on hiljaisuus. Jos istuminen tuntuu hankalalta, on salin sivuissa ja takaosassa tilaa myös seistä.
Konsertteja järjestetään myös muissa Tampereen keskustan konserttitiloissa. Näissä konserteissa voit valita paikkasi vapaasti. Löydät tapahtumapaikkojen osoitteet ja esteettömyystiedot tapahtumapaikat-sivulta.
Ohjelma
Yhtyelaulukilpailu
Yhtyelaulukilpailu kisataan Tampere-talon Pienessä salissa keskiviikkona ja torstaina.
- Keskiviikkona kaikki yhtyeet esiintyvät 15 minuutin ajan.
- Torstaina on Yhtyelaulukilpailun päätöskonsertti, jonka lopuksi jaetaan palkinnot.
Kuorokatselmus
Kuorokatselmus on Tampereen Sävelen suurin ohjelmakokonaisuus. Siinä esiintyy noin 50 kuoroa, joista jokainen 15 minuutin ajan.
- Esitykset ovat Tampere-talon Isossa salissa torstaina, perjantaina ja lauantaina.
- Sunnuntaina on Kuorokatselmuksen päätöskonsertti, jonka lopuksi jaetaan tunnustuspalkinnot.
Voit ostaa Kuorokatselmukseen yhden päivän lipun tai Katselmus-passin.
Konsertit
Tampereen Sävelen iltakonserteissa voit nauttia laadukkaista lauluesityksistä. Konsertteja järjestetään Tampere-talossa ja muissa konserttitiloissa Tampereen keskustassa.
Kurssit ja keskustelut
Ohjelman täydentävät erilaiset lyhytkurssit ja keskustelutilaisuudet. Kurssit ovat maksullisia, keskusteluihin on vapaa pääsy.
Kuorotori
Kuorotori on festivaalin yhteinen kohtaamispaikka Tampere-talon aulassa. Siellä on maksuttomia esityksiä, keskustelutilaisuuksia sekä kuoromusiikin toimijoiden esittely- ja myyntipöytiä.
Hinnat
Tilaisuuksiin myydään yksittäislippuja ja passeja. Löydät lipputuotteet ja lisätietoja lipunmyynnistä liput-sivultamme. Ennakkoliput myy lippu.fi.
Lisätiedot
Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: music@tampere.fi tai p. 040 647 5760. Autamme sinua mielellämme.